Met een selectie waar menig Champions League-club jaloers op zou zijn, trok ZSC 40+ richting het altijd gezellige Dreischor — in de volksmond beter bekend als ‘Dreister’. Met maar liefst tien man sterk verschenen de rood-witten aan de aftrap. Luxeproblemen dus: er kon zelfs gewisseld worden zonder dat iemand eerst naar de snackbar hoefde.
De eerste tegenstander, MZC, werd vakkundig aan de kant gezet: 2-0. Daarna moest ook SKNWK eraan geloven (2-1) en zelfs gastheer DZC werd vriendelijk doch dringend gewezen op het thuisvoordeel: 2-1 voor ZSC.
Na drie wedstrijden begon de tank hier en daar wat leeg te raken. Sommige spelers voelden spieren waarvan ze niet eens wisten dat ze die hadden. In de laatste wedstrijd trok Duiveland met 0-2 aan het langste eind, maar dat mocht de pret niet drukken. Een keurige tweede plaats was het eindresultaat — en daar tekende iedereen vooraf waarschijnlijk direct voor, al zal niemand dat hardop toegeven.
Na afloop werd er, zoals het echte 40+ voetbal betaamt, vooral sterk geëvalueerd onder het genot van een drankje en een hapje. Oude heldenverhalen werden nóg mooier gemaakt en gemiste kansen bleken achteraf ineens onmogelijke ballen geweest te zijn.
Dank aan de organisatie van DZC voor de gezellige avond. En nu? Tijd om de voetbalschoenen voorlopig weer netjes naast de wandelstok te zetten en te genieten van de winterstop!
Selectie: Robbie Stoutjesdijk, HJ van Essen, Sander Vaane, Marco de Jonge, Eric-Jan Elenbaas, Kasimier Snoek, Fabian Oostvogels, Marc Gaanderse, Gerard Verhoek en Léon Tournier.

